9/28/17

Reisile beebiga, I osa




Praeguseks on meil pool reisi selja taga, ehk siis tehtud on Stockholm ja Pariis ning ees seisab imekaunis Annecy ja Vahemere-äärne Toulon. Kui Stockholm välja arvata, oleme kõik sõidud teinud ühistranspordi, st lennuki, rongi ja metrooga. Ka seda postitust kirjutan hetkel rongist :D 




Kuidas Noraga reisida on? 

Suhteliselt mugav. Ta ei liigu veel iseseisvalt ringi ning seetõttu on tema peamine tegevus reisi ajal linas hängimine. Võtsime siia kaasa puuvillase kootud mei tai, mida meil mõlemil lihtne siduda on ja mis peaks sobima igas kliimas, nii põhjas kui lõunas. Lennukis aga tundsin puudust rõngaslinast, sest ma ei mõelnud üldse selle peale, et õhkutõusu ja maandumise ajal tuleb laps linast välja võtta ja panna ta eraldi turvavööga kinnitatult nägu väljapoole enda sülle istuma. Lennuki salongis aga on pikema lina uuesti sidumine suhteliselt keeruline, seega järgmine kord lendaksin tõenäoliselt kahe linaga või siis kotiga. Kuna meie Ergobaby on minu jaoks pikkadel jalutuskäikudel ebamugav, jääksin ilmselt pigem kandelina juurde. Ja noh, rõngaslinaga mitu tundi järjest ei jaluta, nii suure lapse puhul väsib õlg ära.




Kuidas kohalikud beebidesse suhtuvad?

Stockholmis peatusime tegelikult üldse Älgös ning sõitsime peamiselt sõprade autoga ringi, seetõttu meil rootslastega erilist kokkupuudet ei olnud. See-eest olid kõik söögikohad väga beebisõbralikud. Aga prantslased armastavad beebisid! Igal pool ühistranspordis pakutakse kohe istet, järjekorras lastakse ette, inimesed naeratavad lapsele. Näiteks olin just Pariisis poejärjekorras juukseharja ostmas, Nora kandelinas. Poe juhataja tuli minu juurde, küsis, kas ma ostan ainult selle ühe asja? Ja tegi seepeale minu jaoks eraldi uue kassa lahti, et ma ei peaks järjekorras ootama.




Mida beebiga reisil teha saab?

Minu senise kogemuse põhjal - põhimõtteliselt kõike! Okei, viie tärni restorani ja diskole ma lapsega ei roni, aga seni oleme käinud näiteks matkamas, kala püüdmas, kunstimuuseumis, kohvikus, jalutamas, restoranis jms. Suurema osa ajast on ta mul ju kotis ja magab või vahib niisama ringi, ainult pikemateks istumisteks võtan välja.

Jah, neljakuusega reisimine on selle võrra keerulisem, et tal on tegevust vaja - Nora võib vabalt 2-3h järjest üleval olla ja magamisest keelduda ning seetõttu tuleb teda näiteks rongisõitude ajal pidevalt lõbustada. Õnneks linas on ta viisakas ja vaikne turist. Kui välja arvata Pariisi fotomuuseumi külastus, mil ta konkreetselt lalises kogu aja ja avaldas oma arvamust kunsti kohta :D




Igatahes... praeguseks siis selline kokkuvõte meie reisist, järgmine osa tuleb pärast Lõuna-Prantsusmaad :) Siin on nii ilus!

No comments: